Elsőként a CBA Kereskedelmi Kft. kezdte meg a Vitaricum védjeggyel jelölt minőségi magyar zöldség és gyümölcs árusítását. Fodor Attila, az áruházlánc kommunikációs igazgatója elmondta: a közelmúltban alapított védjegy a hazai termelésre épülő minő-ségi magyar zöldség-gyümölcs termékeket fémjelzi.
Az áruházlánc azért karolta föl a kezdeményezést, mert elkötelezett a magyar termékek minél nagyobb arányú forgalmazása mellett. A CBA üzleteiben zöldségből és gyümölcsből az elmúlt hetekben mintegy 30 százalékkal több fogyott, mint egy évvel korábban. Az árak 15-20 százalékkal alacsonyabbak az egy évvel korábbiakhoz képest. Tavaly az áruházlánc kínálatában 70 százalék volt a magyar zöldségek aránya, most 95 százalék.
Mártonffy Béla, a FruitVeB elnöke arról beszélt, hogy a védjegy is támpontot nyújt az áruk származásának egyértelmű azonosításához. A termelésről elmondta: az idei magyar zöldség-gyümölcs idény már elkezdődött, és a tavalyinál sokkal jobban alakul. A múlt évben ugyanis három hetet késett a természet, míg az idén másfél-két héttel előrébb tart. A termékek nagyon jó minőségűek, mondta a FruitVeB elnöke.
Magyar Mezőgazdaság