Az ügyfélkapuval rendelkező ügyfelek elektronikus úton, személyes ügyintézés nélkül is létrehozhatják a kamarai meghatalmazást.
2023. január 16. napjától a falugazdászok segítségével, személyes ügyintézés útján már létrehozhatók az új típusú kamarai meghatalmazások, amelyekben a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara meghatalmazottként, a gazdálkodók agrártámogatási ügyeit intéző falugazdászok pedig ügyintézőként járnak el.
A gazdálkodók számára most elérhetővé vált ennek a képviseleti formának az elektronikus úton való ügyintézése is. Abban az esetben, ha a gazdálkodónak nincsen alkalma felkeresni a falugazdászát, de rendelkezik saját ügyfélkapuval, lehetősége van arra, hogy saját számítógépén indítson kamarai meghatalmazás ügyintézést, lehetővé téve azt, hogy a falugazdásza útján tudja majd benyújtani idén is az egységes kérelmét és intézhesse egyéb, támogatásokhoz kapcsolódó ügyeit.
Az elektronikus felület használatához csak az ügyfélkapus felhasználónévre és jelszóra van szükség. A belépést követően az elektronikus felületen a gazdálkodó Magyar Államkincstárnál nyilvántartott személyes adatai jelennek meg, és lehetősége van az ügyintéző falugazdász kijelölésére, valamint kiválaszthatja azokat a támogatási típusokat, amelyek ügyintézésében a falugazdász segítségére számít. A felület megjeleníti az elkészült meghatalmazás dokumentumot, amelyet az gazdálkodó elektronikus úton hitelesítve nyújthat be.
Az elektronikus ügyintézési felület a linkre kattintva érhető el: https://urlap.ekozig.nak.hu/ .
A kamarai meghatalmazás létrehozást segítő útmutató innen tölthető le.
NAK