Vármegyei hírek

2016. február 24-én tartották Szolnokon a Helyi Termék Éve tájékoztatósorozat újabb eseményét. A rendezvényeket több mint egy éve szervezi közösen az FM, NÉBIH, NAK és Nemzeti Művelődési Intézet.

A fordulókon állandó témákkal foglalkoznak a különböző szakterületek előadói, azonban a kérdések feltevésekor a főszerep a közönségnek jut, ahol minden kérdésre azonnali és szakszerű választ kaphatnak.

Dr. Barancsi Ágnes JNSZ Megyei MNVH területi referens köszöntötte a megjelenteket, és vezette fel a napi programot. Elsőként Németh Jánosné, élelmiszerbiztonsági felügyelő beszélt a kistermelői élelmiszer-termelés, -előállítás és -értékesítés feltételeiről, aki elmondta, hogyan értelmezzük az értékesítés területi hatályát, milyen jogszabályokat kell figyelembe venni az előállítás és eladás során, milyen dokumentumokat kell beszerezni, és hogy az egyes alapanyagokat és árufajtákat milyen körülmények között és hol szabad értékesíteni.

Kuti Beatrix, az FM minőségügyi szakreferense különös gondossággal tért ki a termékek szabályos jelölését illetően, megtudhattuk, hogy másképp néz ki a csomagolatlan és a csomagolt áru címkéje, utóbbi esetben ez még attól függően is változhat, hogy a terméket a közvetlen fogyasztónak, illetve kiskereskedelmi vagy vendéglátó létesítménynek értékesíti a kistermelő.

Kontur Tamás, vidék- és térségfejlesztési szakreferens ismertette a hallgatósággal, hogy miként lehet kistermelői piacot nyitni és üzemeltetni. Előadásából világossá vált, hogy a vonatkozó szabályok mennyi könnyítést és engedményt tartalmaznak egy hagyományos piac kritériumaival szemben, amihez kapcsolódva Németh Jánosné, élelmiszerbiztonsági felügyelő lényegre törő előadásában kifejtette, hogy milyen higiéniai feltételekre kell odafigyelnie, és milyen dokumentumokat kell magánál tartania az értékesítést végző személynek.

Az elhangzott információk hatására azonnal megindult a jelen lévők között az ötletelés, a néhány percnyi szünet alatt az ízes-míves portékák megtekintése, kóstolgatása közben fejben vagy hangosan már mindenki a következő rendezvényre, piacra vagy vásárra gondolt.

A program folytatásaként Pallóné Dr. Kisérdi Imola, osztályvezető asszony beszélt az eredetvédelemről és a védjegyek jelentőségéről. Elmondta, hogy a HÍR védjegy programhoz milyen módon lehet csatlakozni, és ebből milyen előnyei származnak a tagoknak.

Azok után tehát, hogy rendelkezésre állt az alapanyag, megtermeltük az árut, kivittük a kistermelői piacra, és még értékesítettünk is, már csak egy kérdés maradhatott: hogyan kell adózni? A kérdésre a válaszokat Dr. Dencső Istvánné a NAV osztályvezetője adta meg, a legfontosabb tudnivalókat kiemelve. A téma terjedelmét és fontosságát tekintve akár egy egész napot is megért volna, de a rendelkezésre álló idő szűkösségének ellenére még így is rengeteg hasznos információ került birtokunkba.

Az esemény további fordulóira is várjuk szeretettel Önöket:

  

Időpont Megye Település Helyszín neve Online regisztráció Telefonos regisztráció
2016.03.2. Hajdú-Bihar 4100 Berettyóújfalu Bajcsy-Zsilinszky 27. Nadányi Zoltán Művelődési Központ Online regisztráció

Hermann Attila

30/447-4108

2016.03.9. Borsod-Abaúj- Zemplén

3910 Tokaj

Serház út 55.

Tokaji Kulturális és Konferenciaközpont - Zsinagóga Online regisztráció

Hankó Krisztina

30/205-8784

2016.03.23. Szabolcs-Szatmár-Bereg

4765 Csenger

Ady Endre út 7-11.

"Petőfi Sándor" Könyvtári Közművelődési és Intézményfenntartó Központ Online regisztráció

Máté Krisztina

30/229-4329

2016.03.30. Somogy

7400 Kaposvár

Nagy Imre tér 2.

Együd Árpád Kulturális Központ Online regisztráció

Berlik Mária

30/598-9425

Képek és szöveg: Pető Krisztina élelmiszeripari szakértő - NAK

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Ügyfélszolgálati irodák elérhetőségei

ŐSTERMELŐ, ŐCSG KERESŐ

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám